Vodji 1. in 2. starostnega obdobja sva se 16. in 17. oktobra 2024 udeležili Nacionalne konference o vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj VITRAŽ na Bledu. Cilj konference je bil predstaviti rezultate poročila omrežja Eurydice o VITR v šolah v Evropi (2024), osvetliti stanje na področju VITR – nacionalno in mednarodno, omogočiti izmenjavo dobrih praks vzgojno-izobraževalnih zavodov in organizacij za izobraževanje odraslih, omogočiti razpravo o različnih vidikih VITR med različnimi deležniki, ponuditi udeležencem priložnost za izkustveno učenje na prostem, identificirati vrzeli na področju izvajanja VITR in oblikovati ključna sporočila, s tem prispevati k trajnostnostni usmerjenosti vzgojno-izobraževalne praks in predvsem navdihovati strokovne delavce za njihovo delo.
Prvi dan sva se najprej udeležili predavanja Boštjana Videmška (Nujnost ukrepanja v času ugrabljene pozornosti in vedno novih kriz) in Primoža Banovca (Znanja za načrtovanje in izvajanje ukrepov prilagajanja podnebnim spremembam). Boštjan Videmšek je govoril o pozitivnih primerih boja s podnebno krizo in absolutni nujnosti celostnega in takojšnjega ukrepanja v tem času ugrabljene pozornosti ter novih in novih kriz, ki boj s podnebno krizo vedno znova vržejo nekaj mest nižje na seznamu prednostnih nalog. Primož Banovec je poudaril, kako zelo je izobraževanje povezano z ustreznim načrtovanjem in izvajanjem ukrepov prilagajanja podnebnim spremembam ter kako je potrebno, da z naracije, ki temelji na opozarjanju (ali strašenju) pred podnebnimi spremembami, učečim se posredovati poglobljena znanja in vedenja o tem in za to, kako načrtovati in izvajati lokalno primerne ukrepe, s katerimi se že danes in se bomo tudi v prihodnosti prilagajali podnebnim spremembam. Tekom dneva so potekale predstavitve dobrih praks in razprave z udeleženci. Svoje dobre prakse je predstavil tudi Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica – igrače iz odpadne embalaže, delavnica kompostiranja za zaposlene, vrtiček, učilnica na prostem, učenje samooskrbe in spretnosti vrtnarjenja. Popoldne je sledilo še izkustveno učenje, ki so ga organizirali CŠOD-ji. Vsak od njih je pripravil eno postajo z nalogo, ki sva jo morali rešiti/opraviti.
Drugi dan so nam za začetek predstavili poročilo Eurydice, rezultate mednarodnih raziskav o okoljski ozaveščenosti in trajnostnemu razvoju v šolah ter nove dokumente s področja VITR. Po skupinah smo se nato udeležili delavnic Praktični vidiki smernic VITR, kjer smo imeli možnost podeliti svoja mnenja, poglede in izkušnje glede teme posamezne delavnice. Sledilo je še predavanje Zale Volčič (Pedagoške razsežnosti digitalne medijske pismenosti) in RTV-ja (Moč javnega medija in VITR).
Posnetki dobrih praks in zapiski s predavanj so dostopni na povezavi: https://vitraz.splet.arnes.si/gradiva/
Zapisala Jerca Kopač