MELJE, MELJE MLINČEK

Že drugi teden septembra smo začeli raziskovati obsežnejšo temo. Za uvod sva otrokom prebrali zgodbo avtorice Anje Štefan »Melje, melje mlinček«. Otroci so prišli do ideje, da bi si izdelali rekvizite in zgodbico tudi zaigrali. Otroke sva seznanili s pesmijo »Ob bistrem potočku je mlin«. Ko so jo znali, smo petje spremljali tudi z malimi ritmičnimi inštrumenti in se naučili ljudski ples.

Obiskali smo Fartunov mlin, kjer smo si ogledali in poimenovali tehnične pripomočke, ki so jih včasih uporabljali mlinarji. Otroci so bili navdušeni nad mlinskimi kamni in mlinskim kolesom, katerega so v vrtcu, z navadnim svinčnikom risali v svoje zvezke. Ogledali smo si posnetek »Od oranja do kruha«, ter spoznavali različna žita in moke. Vsakodnevno smo prepoznavali vrste kruha in se seznanili s socialno igro »Ali je kruh že pečen?«.

Naučili smo se izštevanko »Peter peče« in v goste povabili eno od babic, ki je po poklicu slaščičarka. Razkazala nam je zaščitna oblačila in različne pripomočke, ki jih uporablja pri delu. Demonstrirala je delo s testom, nato pa si je vsak otrok pripravil tudi svojo malico (hrenovke v testu). Pod vtisi obiska smo se tudi sami lotili priprave testa, vendar slanega. Otroci so delali v skupinah. Vsaka skupina je zamesila svoje testo z upoštevanjem količin in surovin iz slikovnega recepta. Z gnetenjem in oblikovanjem testa so razvijali prstne spretnosti in se igrali. Svoj recept so izrezali in nalepili v zvezke. Za sprostitev smo se masirali ob zgodbi gnetenja testa in peke pice.

Ko smo dramatizacijo »Melje, melje mlinček« dobro znali, smo v goste najprej povabili skupine iz centralnega vrtca in enote Javorje. Tematski sklop smo zaključili z obiskom starih staršev. Najprej smo jim zaigrali dramatizacijo, zaplesali ples »Ob bistrem potočku je mlin«, nato pa smo imeli še medgeneracijsko druženje.

ORIENTACIJA

7. skupina »Miške« smo spoznavali besedo ORIENTACIJA. V razumevanje te besede nas je popeljal s svojo predstavitvijo in pogovorom Terezijin ati Uroš. Skupaj z otroki smo odkrivali: Kaj pomeni orientacija?”/predstavitev je potekala ob ogledovanju slik za razumevanje (kako so se včasih ljudje pred davnimi, davnimi časi živeči pred nami, orientirali za pot, iskanje doma, hrane – risali podobe, simbole, raziskovali in pomnili ozvezdje na nebu, kasneje zapisovali in zarisovali v atlas barvno celino, morje, gore, nižino, zemljevide. V zdajšnjem času so si ljudje sebi naredili športno zabavo in imeli orientacijo za orientacijski šport (tek, iskanje orientacijskih točk na kolesu) in ob tem merili čas, kako najhitreje priti od štarta prve točke, vmesnih točk, do cilja zadnje točke. Po temeljiti predstavitvi so se otroci podali na pot raziskovanja.

Potekala je orientacijska igra iskanja in prepoznavanja simbolov na čas z slikovnim prebiranjem zemljevida v naši igralnici/orientacija v prostoru. Pri tem nam je pomagala Terezijina sestrica Tinkara. Za nagrado so dobili zemljevid izvajanja orientacije, pobarvanko in barvice za barvanje pobarvanke, ki jo bodo pobarvali v domačem okolju.

Zapisala: vzg. Jana Kloboves

 

DEDEK NA OBISKU

MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE

V mesecu oktobru smo pričeli s projektom/sklopom »knjiga pravljic«, za Bralno značko, ki bo potekal skozi celo šolsko leto. Obiskal nas je Larin dedek Samo, kateri nam je prišel prebrat pravljico.

Pripravili smo prijeten knjižni kotiček, kjer smo dedku namenili posebno mesto z udobnim stolom in pridihom knjižnega vzdušja.

Dedek Samo je s seboj prinesel pravljico, vendar ko je videl na mizi, da ima možnost izbire še drugih pravljic se je odločil in ponudil možnost izbire svoji vnukinji.  Lara si je izbrala pravljico »Larina velika skrivnost« in jo dala dedku, da jo nam prebere.

Otroci so dedka z zanimanjem poslušali. Potem so skupaj z dedkom obnovili vsebino. Pri obnovi so govorno aktivno sodelovali. Dedku smo se zahvali in mu v zahvalo povedali deklamacijo o dnevih v tednu. Hudomušno nas je presenetil in nam jo povedal še sam v njegovi verziji.

Po zaključku knjižne dejavnosti so se otroci zaigrali po kotičkih, dedek pa si je prislužil kavico v družbi vzgojiteljic.

Zapisala: Vzgojiteljica Damjana Režen

DOBRODOŠLI V VRTCU AGATA (ERASMUS+)

V vrtcu Agata smo 25. oktobra 2023 v sklopu projekta Erasmus+ gostili strokovne delavke iz švedskega in nemškega vrtca skupaj s koordinatorji projekta. Ob prihodu so si gostje najprej ogledali igralnice 1. starostnega obdobja, kjer so nam v skupini Regratove lučke (2-3 let) z vzgojiteljicama Špelo Dolinar in Brigito Šink predstavili glasbeno dejavnost. Otroci so z veseljem peli pesmi in igrali na preprosta glasbila, kar je navdušilo goste. Ogled smo nadaljevali po igralnicah 2. starostnega obdobja, kjer so nam tudi otroci iz skupine Mavrice z vzgojiteljicama Matejo Matjašec in Mileno Škrlec (4-5 let) predstavili njihovo rutino v jutranjem krogu. Otroci iz celega vrtca so z gosti delili svoje dnevne dejavnosti, vključno z igrami, učenjem in skupinskimi aktivnostmi. Gostje so bili navdušeni nad prijaznimi, nasmejanimi in zgovornimi otroki ter nad njihovo sposobnostjo sodelovanja in izražanja.
Prav tako so pohvalili likovne izdelke na stenah vrtca in v igralnicah, ki so prikazovali ustvarjalnost in trdo delo otrok in vzgojiteljic. Ogledali smo si tudi kuhinjo, ki je pomemben del vrtca, kjer smo gostom predstavili naše zdrave prehranske prakse in skrb za uravnoteženo prehrano otrok.
Po ogledu smo odšli v zbornico, kjer sta nas pozdravili ravnateljica Metka Debeljak in vodja vrtca Jožica Maček, ki je vrtec tudi na kratko predstavila. Z udeleženci projekta smo nato imeli poglobljen razgovor o šolskih in vrtčevskih sistemih naših vrtcev ter si ogledali prezentacijo dejavnosti v sklopu trajnega razvoja vrtca Agata.
Bolj podrobno smo si ogledali predstavitev projekta Neon – Varni brez nasilja, v angleškem jeziku, ki sta nam ga predstavili Tanja Peternel in Mateja Matjašec. Projekt Neon se osredotoča na ustvarjanje varnega okolja za otroke brez nasilja ter vključuje preventivne dejavnosti in izobraževanja za otroke in osebje. Udeleženci so bili nad predstavitvijo zelo navdušeni, saj se jim je zdela zanimiva in predstavljena na res interaktiven način. Povratne informacije so bile izjemno pozitivne, saj so gostje izpostavili, da so pridobili veliko koristnih informacij in idej za lastne prakse.
Ugotovili smo, da vrtec Agata izvaja že veliko aktivnosti pri ozaveščanju trajnega razvoja, vključno z recikliranjem, varčevanjem z vodo in energijo ter spodbujanjem trajnostnega načina življenja med otroki in zaposlenimi. Gostje so bili nad samim vrtcem zelo navdušeni in so povedali, da je vrtec zelo dober primer dobre prakse za spodbujanje trajnostnega razvoja. Poudarili so, da bodo pridobljene izkušnje in znanje uporabili v svojih vrtcih ter izrazili željo po nadaljnjem sodelovanju in izmenjavi dobrih praks.
Ob koncu obiska so gostje izrazili hvaležnost za toplo dobrodošlico in bogat program, ki smo ga pripravili. Veselimo se prihodnjih sodelovanj in nadaljnjega povezovanja v sklopu projekta Erasmus+.
Zapisala Tina Mlinar Rozinger

V SKUPINI “MEDVEDKI” SPOZNAVAMO SADJE

napisala vzg. Saša Frelih

Najmlajši otroci iz skupine Medvedki so v jesenskih dneh spoznavali različno sadje. Na to pot jih je popeljala zgodbica Mala miška in veliko, rdeče jabolko. Imeli so že prvo “domačo nalogo” – v vrtec je vsak prinesel en primerek sadja. Tako smo zbrali banane, jabolka, kaki in pomaranče. Sadje smo poimenovali in nato jabolka in banane razvrščali v pravi obroč, kar jim je šlo že kar dobro od rok! Na koncu smo ga umili, narezali in naredili zelo okusen “smuti”. En, dva, tri in že ga ni bilo več 🙂

»ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI«

TEDEN OTROKA (2.10 – 6.10. 2023)

V tednu otroka smo v skupini »MIŠKE« imeli pestro dogajanje in na ta način otrokom omogočili vedoželjnost, njihovo radovednost in odgovore na njihova vprašanja ZAKAJ,…?, odgovori, razlage ZATO,…

V ponedeljek smo si šli ogledat gasilski dom, kjer so nam gasilci pokazali opremo in otrokom ponudili možnost njihove uporabe (čelada, obleka, prometni znaki, ročke za gašenje, lučke,…). Otroci so z zanimanjem prisluhnili gasilcem o razlagi pomembnosti gasilcev, njihove opreme in gasilskih vozil.

 V torek nas je kombi peljal novim dogodivščinam naproti in tako smo se na Starem vrhu v adrenalinskem parku preizkusili v svojih gibalnih spretnostih pri premagovanju ovir nad tlemi. Za večino je to bil velik izziv, saj so se otroci soočili tudi s strahom pred višino in jo večina uspešno premagali.

Sreda je bila dan za druženje. Obiskali smo malčke, se z njimi poigrali in jih »crkljali«. Otroci so se med seboj zelo lepo zaigrali, na terasi in v igralnici, starejši so bili zelo sočutni do malčkov.

V četrtek smo izvedli bralni izziv s šolarji, kateri so nas popeljali skozi šolo s pomočjo iskanja koščkov sestavljanke do knjižnice, kjer smo skupaj sestavili sliko v celoto. Šolarke so prebrale zgodbo o dečku, ki je izgubil senco. Otroci so preko zgodbe spoznali pomen sence in se kasneje sami vključili pri izvajanju senčnih oblik, katere so izvajali z lastnim telesom.

Teden smo zaključili z igro domače igrače, kar otrokom zelo veliko pomeni, saj zelo radi in z veseljem prinesejo igračo v vrtec, jo ponosno  pokažejo otrokom, se z njo igrajo in si jo med seboj izmenjajo.

Zapisala Damjana Režen

VELIKAN VRHAR

V sklopu Unescovega projekta: S pravljico skozi čas, ki ga razpisuje vrtec Mornarček Piran, smo se seznanili z zgodbo Velikan Vrhar. Z zgodbo smo bogatili vrednote ljudskega izročila in spodbujali brezmejnost otroške domišljije.

Obiskala nas je avtorica zgodbe Hermina Jelovčan. Otrokom treh vrtčevskih skupin (Bobri, Žabice in Miške) je v zatemnjenem knjižnem kotičku prebrala svojo zgodbo o velikanu Vrharju s Starega vrha. Otroci so poslušali doživeto pripoved gospe Hermine in si na velikem platnu ogledovali otroške ilustracije, ki jih je narisala njena nečakinja Lucija.

Nato sem gospo Hermino povabila, da obišče skupaj z otroci iz skupine Bobri tudi pravljično sobo velikana Vrharja. Tu so otroke čakali tematski kotički, ki so bili simbolično povezani z vsebino knjige. Pod mizo, pokrito z odejo, je bila skrita svetlobna kocka s plastičnimi, prosojnimi kristalčki. Kotiček je simbolično prikazoval Vrharjevo skalo, pod katero je bilo zlato in dragulji. Blazina s kockami v obliki cvetja je ponazarjala travnik. Košara s šopki zelišč in vrečkami iz blaga v katerih so bila enaka zelišča, je vabila otroke k vonjanju, prepoznavanju in iskanju parov po vonju. Komplet blazin različnih oblik in velikosti ter velika žoga, so omogočali gradnjo velikana Vrharja, kateremu so otroci lahko določili tudi izraz (žalosten, nasmejan, jezen obraz,…) in s tem določili velikanova čustva. Sobo je krasil tudi velik šotor, ovit v modre lučke. V šotoru je bila velika, talna blazina in mehke, okrasne blazine. Tu so si otroci lahko ogledovali različne slikanice o naravi ali pa si z ročnimi lutkami (deklica Jerica, oče, velikan – deček, dobra vila) še enkrat pričarali pravljični trenutek zgodbe.

Pravljična soba in zgodba Velikan Vrhar je namenjena vsem skupinam in vzgojiteljicam v vrtcu. Obiščejo jo lahko večkrat ali pa le za kratek čas. Kako pa se igra v njej razvija pa je odvisno le od njihove želje in domišljije, ki pa verjamem, da nima meja.

Zapisala: Irena Pelko

 

 

SIMBIOZA GIBA medgeneracijskega sodelovanja/babic in dedkov z vnuki in vnukinjami/7. skupine »Miške«

Pohod na Visoko za projekt Mali sonček

Petek, 29.9.2023 je bil prekrasen dan, čeprav se je v jutranjem času motovilila gosta, nizka megla in nam zastirala čaroben pogled na naravo in okolico okoli nas. Pa nas to nikakor ni zmotilo, da se ne bi skupaj z dedki in babicam izpred parkirišča pred vrtcem Agata pri OŠ Poljane odpravili našim dogodivščinam naproti. Skupina »Miške« so poiskale svoje drage babice in dedke, se z njimi prijeli za roke, naredili varno kolono in se v pričakovanju odpravili proti cilju. Hodili smo varno, med hojo zavzeto klepetali, se spoznavali, si pomagali. Vstavljali smo se in pogledovali ali smo vsi skupaj, da smo lahko varno prečkali lokalno in glavno cesto. Bili smo zeeelo dolg sprevod, a so avtomobili potrpežljivo čakali, da se je ta kolona prestavila na varno na pločnik. Na varnem delu pločnika ob reki Poljanski Sori so se otroci ogreli s tekom, hitro hojo, ali stopali počasneje. Kakor je komu pasalo. Ves čas so bili skrbni do starih staršev, pazili nanje in oni na otroke. Na makadam poti so se s presledki gimnastično razgibali, prav tako stari starši, če je kdo to mogel in želel. Pogled na naravo okoli nas še vedno ni bil jasen, postajalo pa je topleje. Pred samim dvorcem smo se družno prijeli za roke, sklenili krog in zaigrali socialno gibalno igro: »Rdeče češnje«. Peli smo skupaj in naši glasovi so odmevali od roba gozda, nas sproščali, razveseljevali, prav tako pa nas je razveseljeval plesni gib ob petju. Zarajali in zapeli smo od začetka pa do konca rajalne pesmi. Najbolj veselo je bilo na koncu pete pesmi. Temu smo se vsi nasmejali. Sledila je malica in sokovni napitek. Pocrkljali so se tudi dedki in babice sedeč na stolih in gretju na soncu. Vsi smo bili, kot martinčki saj je sonce že prijetno toplo sijalo. Pot nazaj v vrtec je bila prehitra. Zadovoljstvo babic, dedkov in vnukov je bilo za naju vzgojiteljici nekaj najlepšega. Še naprej se bomo povezovali ob branju pravljic za naše otroke.

Zapisala: Vzg. Jana Kloboves

Otroci raziskujejo lokalno: obisk farme jagodičevja »Maline iz doline«

Zapisala Tina Mlinar Rozinger.

Z otroki in vzgojiteljice iz skupine Polžkov, Bobrov in Žabic smo, v ponedeljek, 26. 6. 2023, obiskali nasad jagodičja pod imenom Maline iz doline. Na farmi sta nas pričakala Žiga in Patricija, ki sta nam povedala kar nekaj zanimivosti. Najprej smo si ogledali nasad sibirskih borovnic, jagod, malin in robidnic. V njunem nasadu smo lahko videli kar 18.000 sadik malin skozi katere smo se tudi sprehodili in iskali kje se skrivajo maline. Po ogledu sta nas povabila na malico, kjer smo lahko poskusili sveže nabrane in liofilizirane jagode in maline, ki so otrokom zelo teknile. Za piko na i pa smo se posladkali še z malinovim sokom.
Z obiskom lokalnega nasada jagodičevja so otroci pridobili bogato izkušnjo lokalno pridelane in zdrave hrane.

Otvoritev poletnega Živ žava!

Priprava vzg. Irena Pelko.

Prvi poletni dan smo vzgojiteljice in otroci iz skupine Bobri in Cofki obeležili z Živ žavom ob vodi. Otroke je  na vrtčevskem igrišču pričakalo pet bazenčkov z vodo in različnimi igračami (žogice, tobogani, mlinčki, vedra, zalivanje,…), vodno zaveso, pod katero so lahko švigali in se lovili ter milnimi mehurčki, ki so jim uhajali v nebo. V senci lope pa jih je čakalo narezano sadje za vse tiste, ki so se potrebovali še malo dodatno podkrepiti in osvežiti. 
Otroci so bili navdušeni in nasmejani me pa zadovoljne, da smo doživeli tako lep in živahen prvi poletni dan!
 
 

Zaključno družinsko srečanje Žabic na Visokem

Pripravila vzg. Alenka Cegnar.

V vročem poletnem popoldnevu, 20. 6., smo se otroci iz skupine Žabic s starši, bratci in sestricami  (tudi v vozičku) zbrali pred vrtcem in se podali na naše zadnje skupno druženje v tem šolskem letu. Odpravili smo se na Visoko. Pot smo vsi zmogli in dobre volje prišli na cilj. Seveda so se otroci veselili sladoleda in se z njim tudi vsi posladkali. Potem pa nas je čakalo presenečenje…obiskala sta nas gasilca PGD Poljane z velikim tovornjakom in prižganimi lučmi. Otroke sta razveselila s preizkušanjem gasilskih spretnosti (beri špricanje s čisto pravo gasilsko cevjo iz tovornjaka). Otroci so uživali, veter, ki je vztrajno pihal pa je z vodnimi kapljicami osvežil vse okoli. V soncu se je risala mavrica… Za konec pa še ena gasilska pred tovornjakom in seveda pred spomenikom našega velikega literata Ivana Tavčarja. Počasi se je spuščal večer in dobre volje, nasmejani in prav nič utrujeni smo se odpravili nazaj proti Poljanam. Bilo je lepo in upam, da bo vsem ostalo v lepem spominu, obenem pa zahvala gasilcema ter seveda vsem vam udeležencem. Preživite lepo poletje!

Polžkov kolesarski dan

Pripravila vzg. Tina M. Rozinger.

Kolo je eno najbolj okolju in zdravju prijaznih prevoznih sredstev in hkrati prvo prevozno sredstvo, ki ga otrok lahko vozi sam, zato smo v sklopu projekta Mali sonček v petek, 16. 6. 2023, izpeljali kolesarski dan v vrtcu. V samem začetku smo ponovili kaj pomeni varna vožnja s kolesom ter kaj spada pod obvezno opremo kolesa, poganjalčka ali skiroja (čelada). Vsak otrok je povedal kakšne barve je njegovo kolo ter ga z veseljem pokazal prijateljem. Na prvi “postaji” smo si nadeli čelado, ki ščiti glavo pri morebitnem padcu, ter se počasi odpeljali na vrtčevsko igrišče. Pripravili sva jim poligon – slalom vožnja, vožnja med ovirami, vožnja pod napeto vrvico ter vožnja v smeri urinega kazalca okoli igrišča. Otroci so bili zelo vešči s svojimi malimi “konjički.” Vožnjo po poligonu sva jim še malce otežili s pihanjem milnih mehurčkov. Nato sva vsem otrokom čestitava za uspešen kolesarski dan.

Tabor na kmetiji – 3. dan

Še zadnji dan našega bivanja na taboru smo se zbudili v sončno jutro. Po zajtrku so otroci zamesili testo za kruh, ki ga je gospodinja Milena kasneje spekla v krušni peči. Otroci so upoštevali vsa navodila, ki so jih dobili in se potrudili, da so naredili lepe hlebčke.
Po sladki malici – sladoledu, smo se s traktorjem odpeljali na Stari vrh v adrenalinski park. Za otroke je bila vožnja posebno doživetje. V parku so se otroci naužili gibalnih radosti in se lačni vrniliu nazaj na kosilo. Pred odhodom domov, so si ogledali kruh, ki je nastal izpod njihovih rok in ga odnesli seboj.
Tabor na kmetiji bo otrokom ostal v lepem spominu, saj so otroci v tako kratkem času ogromno doživeli. Spletle pa so se tudi lepe prijateljske vezi.
Hvala dragi starši, ker ste nam zaupali otroke.
Še posebna zahvala pa vsem sodelujočim na turistični kmetiji Pri Ožbet, ki se trudijo, da se imajo otroci in spremljevalci pri njih lepo.

Tabor na kmetiji – 2. dan

Zjutraj nas je pozdravilo sonce in nam nakazalo, da bomo preživeli zopet en lep dan. In res je bilo tako. Po zajtrku smo se odpravili na pohod na Stari vrh. Pot nas je vodila čez travnike in skozi gozd kjer smo iskali gozdne živali narejene iz lesa. Na vrhu nas je pričakala malica s katero smo si nabrali novih moči za pot v dolino. Ustavili smo se še v adrenalinskem parku in se tam pozabavali. Po kosilu smo se seznanili z delom čebelarja in pomembnostjo čebel za naš obstoj. S traktorjem smo se odpeljali na bližnji travnik in se preizkusili v grabljenju trave s katero smo kasneje nakrmili živali. Dobra večerja nam je dala moči za večerni ples v pižamah s svetilkami. Dan se je začel in končal z dobro voljo vseh. Otroci so se odpravili k počitku polni lepih vtisov celotnega dne.

Tabor na kmetiji – 1. dan

Prispeli smo srečno in polni pričakovanj na kmetijo Pri Ožbet. Pričakali so nas prijazni gostitelji in nas preko celega dne zaposlovali Otroci so se spoznali z lovcem, ki jim je povedal kar precej zanimivosti o življenju divjih živali v naših gozdovih. Veliko veselja je otrokom nudilo razprostrano igrišče in travnik. Gospodar Janez jih je popeljal s konjem in jim razkazal živali na kmetiji. Otroci so spoznali krave, koze, pujse, zajce in kokoši, pa tudi mucek jim je prišel nasproti. Popoldan so se razveselili jahanj na konju. Z gospodinjo Mileno pa so pripravili testo za kruh jutrišnjega zajtrka. Po večerji pa smo skupaj z otroki zakurili kres in zaplesali okoli njega. Dan je minil zelo razgibano in z dobro voljo vseh smo legli k počitku.

Letovanje v Pacugu, 3. del

Novo jutro nam je prineslo nove izzive, nove pustolovščine. Po zajtrku smo se odpravili v Strunjan kjer smo si ogledali soline in se seznanili z načinom pridobivanja soli . Obvezni del sprehoda je bila tudi degustacija sladoleda in igra na tamkajšnih igralih. Po kosilu je sledilo težko pričakovano kopanje v “toplem” morju in igre ob njem. Užitek otrok je bil nepopisen.
Zvečer pa so otroci zaprisegligusarsko zaprisego in dobili častni naziv “Pacuški gusar”, ovekovečen s priznanjem. Sledil je ples in še zadnjič počitek pred jutrišnjim odhodom domov.

Letovanje v Pacugu 2. del

Zbudili smo se v sončen in topel dan, ki smo ga zelo dobro izkoristili. Dopoldan smo izdelali gusarsko zastavo in iskali čisto pravi gusarski zaklad. Pri tem smo si pomagali z zemljevidom. Na poti smo reševali številne naloge. Popoldan pa smo odpluli z ladjo v Piran kjer smo obiskali tamkajšnji akvarij in se posladkali z okusnim sladoledom. Na poti nazaj so si otroci ogledali še morko dno in školjčišče Strunjan. Večer pa nam je popestril čarovnik, ki nas je obiskal v našem letovišču.
Za nami je en lep dan in že načrtujemo jutrišnje dogodivščine.
Toliko za danes, pa lahko noč vsem skupaj.

Skupina Žirafe na obisku v Polycomu

Zapisala vzg. Saša Frelih

V vrtcu Agata radi sodelujemo z lokalno skupnostjo in tako so otroci iz skupine Žirafe v mesecu maju obiskali podjetje Polycom. Prijazno so nas sprejeli ter nam pokazali kaj delajo. Otroci so bili navdušeni nad različnimi roboti, še posebej nad tistim, ki jim je po njihovem navodilu dostavil čokoladice. Poklicali so tudi robota Otta in na ekranu opazovali, kako se nam približuje. Dostavil nam je lične reklamne stekleničke. Polni navdušenja so ob povratku v vrtec povedali:

Jure P.: »Men je bil všeč robot, k ti da čokolado, pa še un stroj za flaše!«
Martin: »Jaz, k bom šel na faks, bom v Polycomu delu!«
Izak: »Fino je blo, k unga robota premikaš z ročko!«
Tadej: »V Polycomu bom delu, k bom velik. Moj Tim dela tam!«
Zala: »Spomnim se, k je robot sliku igračke.«
Jaka: »Najbolj mi je bil všeč robot, k se je notri svetilo neki rdečga in je neki sestavljal!«

Vrtec Agata na obisku v švedskem vrtcu

Pripravila vzg. Tina M. Rozinger.

V zadnjem času je vedno večji poudarek in teža na spodbujanju trajnega razvoja zato vedno več organizacij sprejema  korake za zmanjševanje negativnega vpliva na okolje. Ene izmed teh organizacij so tudi vrtci, ki vključujejo trajnostni razvoj v kurikulum in vsakodnevno delovanje. S tem namenom sem preko projekta Erasmus+ obiskala vrtec Floraparkens na Švedska, kjer sem si ogledala kaj vse počnejo za spodbujanje trajnosti v njihovi ustanovi. Namen obiska in srečanja s partnerji v sklopu projekta je bil tudi primerjava trajnostnega razvoja vrtcev iz Slovenije, Švedske in Nemčije.
Vsi trije vrtci sodelujemo v projektu Erasnus+, ki je namenjen spodbujanju trajnosti in okoljske ozaveščenosti v izobraževalnih ustanovah po Evropi. V okviru tega projekta bomo skupaj s partneji naredili check listo, ki bo vrtcem v Evropi služila kot neka smerinica za spodbujanje trajnostnega razvoja, manjšanje negativnih vplivovo na okolje in izobraževanje otrok o trajnosti.
Kot prvi primer dobre prakse smo si ogledali vrtec Floraparkens, malce izven mesta Malmo. Ena ključnih pobud, ki jih izvaja vrtec, je pridobitev Zelene zastave v sklopu projekta Ekošola, ki ga izvajamo tudi v našem vrtcu Agata v Poljanah. Ekošola je program, ki je mednarodno priznan certifikacijski program, ki šole in vrtce spodbuja k ozveščanju čistejšega okolja in prijaznešnim posameznikom in ustanovam.

Za pridobitev certifikata »Zelena zastava« mora ustanova izpolnjevati številna merila, kot so zmanjšanje porabe energije, zmanjšanje količine odpadkov in spodbujanje trajnostnega razvoja.
V vrtcu na Švedskem izvajajo številne pobude s katerimi so pridobili ta certifikat: recikliranje, energetska učinkovitost, trajnostni prevoz, materiali in prehrana, gozdna pedagogika in še več.
Otroci v vrtcu večji del dneva preživijo na zunanjih površinah, kjer imajo tematske kotičke npr. senzorni vrt, ograjeno športno igrišče, potke za vožnjo z vozili, peskovnik v katerem je velika lesena ladja, dva prostora za jutranji krog, hišica v kateri se otroci lahko igrajo simbolno igro: kuhinja in družina. Vzgojiteljice so povedale, da so le redki dnevi, ki jih ne bi preživeli zunaj. Otroke prav tako spodbujajo tudi k sodelovanju v dejavnostih, ki spodbujajo trajnost, kot sta vrtnarjenje in kompostiranje. Všeč so mi bili njihovi zabojniki za smeti, ki jih krasijo pošasti s svojim unikatnim imenom, npr. zabojnik za odpadke hrane je bila pošast z imenom Kompostina. Posebnost vrtca je tudi, da otroci spijo v spalnih vrečah na lesenem podestu v t.i. letnem vrtu. Spanje na svežem zraku je tudi dokaz, da vrtec spodbuja zdrav način življenja.

Zanimiva mi je bila tudi njihova jedilnica »Restaurant«, kjer si otroci lahko sami postrežejo hrano in si nalijejo pijačo. Razdelilna miza, stoli in mize so prilagojeni velikosti otrok. Menim, da v takem okolju otroci res pridobijo na samostojnosti in pozitivni samopodobi.
Velik poudarek imajo na digitalizaciji otrok in vzgojiteljic. Cilj digitalizacije je, da se otroci naučijo, da je internet dober vir informacij vendar je pomembno biti tudi ozaveščen o tem, da le te informacije niso vedno zaneslije in pravilne. Preko tablic se otroci že učijo programiranja, risanja in ustvarjajo kratke risanke ali filme. Delo vzgojiteljic kot je pisanje priprav in evalvacij, beleženje odsotnosti in prisotnosti otrok, portfolio otroka poteka vse v digitalni obliki, podobno kot beleženje pri nas kjer uporabljamo e-asistenta. Vodja vrtca je povedala, da se na vsakem koraku poskušajo izogniti paprinati obliki beleženja.
Menim, da je vrtec na Švedskem odličen primer, kako lahko vzgojno-izobraževalne ustanove vključijo trajnost v svoj kurikulum in vsakodnevno delovanje. S sodelovanjem v projektu Erasmus+ in izvajanjem projekta Ekošola so v vrtcu izkazali svojo predanost spodbujanju trajnosti in okoljske ozaveščenosti. Pri čemer se tudi v našem vrtcu Agata trudimo, da v večji meri dosegamo te cilje vendar na svojsten način.